Hidrogen: L'energia del futur
CONCEPTES BÀSICS DE L'HIDROGEN
Que es l'Hidrogen? (Dídac i Anna)
L'Hidrogen es el primer element de la taula periódica, està format per un proto al nucli, i un electró. Es l'element químic mes abundant de l'univers conegut representant el 75% de la massa de tots els elements coneguts, i el 90% dels atoms existents.
L'hidrogen atomic te tres isòtops coneguts:
H1 (Proti): Es la forma mes comuna de l'Hidrogen (el 99,98% dels atoms d'Hidrogen de la Terra tenen aquesta forma). Esta format per un proto i un electró.
H2 (Deuteri): Es la segona forma de l'Hidrogen, esta format per un proto i un neutro al nucli, i un electró a l'escorça. L'aigua que està composta amb deuteri en comptes de proti s'anomena aigua pesada. Els seus usos principals son els de refrigerant, i moderador de neutrons als reactors nuclears. També es un molt bon candidat per les reaccions de fusió nuclear, que poden en un futur ser clau en el panorama energètic.
H3 (Triti): La tercera i última forma de l'Hidrogen, aquest isotop concret es radioactiu, el seu període de semidesintegració es de 12,33 anys. Està compost per un proto i dos neutrons al seu nucli, i un electró a l'escorça. També s'utilitza en les reaccions de fusió nuclear i com a radiomarcador en experiments químics i biológics.
L’hidrogen és molt més lleuger que l’aire que s’eleva ràpidament i és expulsat de l’atmosfera. Per això, com un gas (H2) no es troba per si mateix a
L'hidrogen té el major contingut d’energia de qualsevol tipus de combustible comú per pes (aproximadament tres vegades més que la gasolina), però el contingut més baix d’energia per volum (aproximadament quatre vegades menys que la gasolina).
Per a obtenir hidrogen calen altres energies (Isma i Anna)
L'hidrogen és l'element més abundant, bàsic i lleuger de l'univers. En canvi, la seua presència en estat pur és excepcional, i per això es fa necessari l'ús de diferents tècniques per a obtenir-ne. Si volem arribar a la 'plenitud de l'hidrogen' com a energia del segle XXI, hem d'aprendre a generar l'hidrogen de forma neta i inesgotable. Segons l'informe del World Watch Institute, a hores d'ara el 99 % de l'hidrogen que es produeix al món s'obté mitjançant el consum d'altres combustibles fòssils com són el petroli o el gas natural. La utilització d'aquests elements per a aconseguir l'hidrogen contribueix a contaminar l'aire i, en darrera instància, provoca el temut canvi climàtic.
Com que l'hidrogen no existeix a
L'hidrogen pot ser produït en grans instal·lacions centrals o en les plantes petites per a ús local.
El reformat de vapor és un mètode àmpliament utilitzat de producció d'hidrogen
El reformat amb vapor és actualment el mètode menys costós de produir hidrogen i representa al voltant del 95% de l'hidrogen produït als Estats Units. Aquest mètode s'utilitza en les indústries dels àtoms d'hidrogen per separat dels àtoms de carboni en el metà (CH4). Però els resultats del procés de reformat amb vapor de les emissions de gasos d'efecte hivernacle que estan vinculats amb l'escalfament global. A llarg termini, i a això s'estan dedicant les noves investigacions sobre la matèria, l'hidrogen procedirà de fonts d'energia renovables netes com el sol o el vent, que ajudaran a separar l'aigua en hidrogen i oxigen.Les piles de combustible (Isma)
Les piles de combustible són dispositius, com les bateries. que produeixen energia per la combinació d'hidrogen i oxigen en una reacció q
uímica. L'avantatge principal és que són silencioses i, a més d'electricitat i calor, només produeixen aigua com a residu. Hi ha cel·les de combustible amb prou potència per dotar d'energia les plantes de le generació elèctrica de les grans ciutats i, d'altra banda, n'hi ha d'altres capaces de substituir la petita pila d'un rellotge de polsera.
Ús d'hidrogen en vehicles (Anna)
Avui en dia, s’estima que hi ha entre 200 i
300 vehicles que funcionen amb l'hidrogen als Estats Units. La majoria d'aquests vehicles són autobusos i automòbils impulsats per motors elèctrics. Porten l’hidrogen amb gas o liquat i amb un motor electric com a pila transformen l’elemet amb combustible. Només uns pocs d'aquests vehicles crema l'hidrogen de forma directa (no produeix gairebé cap contaminació).
El cost actual d’aquests vehicles és molt més gran que el dels vehicles convencionals en gran part a causa del cost de producció de cèl·lules de combustible.
Des del laboratori fins a la carretera
Els vehicles d'hidrogen estan començant a passar del laboratori a la carretera, Els vehicles d'hidrogen estan començant a passar del laboratori a la carretara, són d'ús propi per poques agències i algunes entitats privades.
L'Hidrogen als automobils (Isma i Eduard)
-
Video grabat al Nemo on el Solans explica com va el tren que funciona amb hidrogen: (Anna)
Ho sento pel soroll però la gent que voltava per allà no tenia la mateixa atenció que l'arnau i jo!
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina