diumenge, 21 de març del 2010

Dimecres 17.03.10

Amb la son als ulls, ben aviat a hores de la matinada, vam agafar els cotxes direcció a l'aeroport, on allà, ens vàrem trobar tots, per poder ja, començar el viatge en equip. Un cop reunits, ens van dirigir cap a la facturació de maletes, que desprès de 10 minuts de cua, vam quedar lliures, sense cap maleta, ja preparats per la embarcació direcció Amsterdam. Llavors, despres d'haber donat una volta per l'aeroport, va arribar l'hora d'embarcar, i per això ens vam encaminar cap a la sortida B69, la qual era la indicada pel vol corresponent. Aleshores, un cop tots dins l'avió, ens vàrem posicionar per un breu son durant el viatge, on alguns van poder realitzar, i d'altres no. Va estar un viatge curt, dialogat i entretingut. Un cop vam aterra damunt de les terres holandeses, ens vam situar i ens vàrem informar sobre els trens que havien d'agafar per tal de poder arribar al nostre destí, la ciutat d'Amsterdam. Desprès de recorrer durant 15 minuts una certa distancia desde l'aeroport fins a Amsterdam, vam arribar a Central Station, on només sortir d'allí, vam poder gaudir, ja per primera vegada de la impressionant ciutat d'Amsterdam, recoberta de bicicletas, canals, gent, edificis, ...
En seguir els carrers entrenussats d'Amsterdam, vam arribar per fi, a l'hotel, un hotel de tres estrelles, amb unes magnifiqueshabitacions, i amb un aspecte acollidor.
Escrit per Marc Serra

Un cop instal·lats a l'hotel, per situar-nos a la ciutat vam anar a fer un tomb per la plaça Dam i els carrers que hi donen. Allà vam començar a fixar-nos en botigues on després comprariem records pels de casa, i vam poder veure l'ambient que es respirava per aquella zona, quan obren les botigues.

Escrit per Júlia

Vam explorar la plaça Damm i els seus carrers que l'envolten. Estava plagat de gent, que com aquí a Espanya, també amb algun police pels robacarteres, (per si un cas). Finalment després d'haver quedat a una hora determinada per dinar allí tots junts, mancaven els senyors professors! Res, un retard de 5 minutets... però bé és un retard! Vam dinar a la plaça Damm mateix, en un hot dogs que hi havia. Tot i així a un parell de persones no ens acabava de fer el pes, així que la Júlia, l'Anna i jo, vam anar a dinar un panini, en un supermarquet que hi havia en un des carrers de per allí, i que per cert estava molt bo.

Escrit per l'Alícia Bonet

Doncs bé, amb la panxa plena pels nostres exuberants dinars vàrem anar a veure el taller dels diamants, un lloc molt apassionant on es pot veure els diferents llocs don s’extreuen, Les formes que poden tenir i com s’elaboren per arribar a tindre aquella magnifica bellesa i aquell preu exorbitant . Llavors en aquest també vam poder apreciar diferents diamants, i amb això vull dir mida i preu i per finalitzar la nostra visita en aquest centre entrarem a la botiga de subvenir on ningú va comprar res.

Escrit per piju

Però abans de sopar, com és normal a casa nostra, a les 6 mentre uns feien un tomet o un beure, altres anàvem a berenar per recuperar tota l'energia que havíem gastat caminant. Quan tot el ramat rodava per la plaça Rembrandtplein fen alguna que altra cosa il·legal al nostre país ("no ase falta que dises nada más"), l'Ismael, l'Alícia, el Dídac i jo mateixa vam entrar a una cafeteria Häagen-Dazs. Com ha passat tot el viatge els nostres problemes amb l'anglès es van fer notar però, gràcies a que quasi tothom d'aquest país entén i parla una mica el castellà varem poder demanar el nostre tiberi, encara que ens va tocar menjar al carrer al haver-ho demanat (sense adonar-nos-en) per emportar. Els mufflins de xocolata i els capuccinos vanentrar molt bé i, fins i tot encara ens sobrava lloc per omplir la panxa al cap d'una hora al restaurant El Torado.

Escrit per Anna

Amb la taula reservada al esmentat restaurant, vam guanyar temps anant a explorar més enllà el carrer on estava ubicat El Torado. Tot i que el carrer no continuava gaire més, nosaltres haviem d'anar amb els cinc sentits alerta perquè no ens atropelles cap tramvia, els quals passaven pel mig del carrer.
Vam arribar a un encreuament de carrers amb una petita però bella catedral, típica d'Amsterdam, només quatre passes més enllà, tot creuant el canal hi havia un mercat flotant on es venien tot tipus de flors i plantes.

[Escrit per Oscar]

Adaptant-nos a l’horari de la resta d'europa, pels voltants de les 7h de la tarda vam començar a buscar un bon lloc per sopar. Ben aviat vam seure en un restaurant al carrer Reguliersbreestraat anomenat El Torado, on vam poder escollir entre menú i carta. De fet, tots ens vam atipar amb plats carregats de carn, amanida i patates fregides.

Escrit per Júlia

El primer dia abans de sopar, caminant com nosaltres sabem fer, tranquil•lament vàrem observar davant del restaurant una imatge no gens típica a Espanya cosa que va alterar els sentits de alguns, fins al punt de fer-se una foto, eren unes noies de una construcció molt ben elaborada i que feien publicitat d'una botiga , que no feia mal aspecte, remarcar que no era al barri vermell per si algú s'ho pensa.

Escrit per Piju

Havent sopat, vam buscar algun pub on poder veure el partit Barça-Stuttgart. Així doncs, vam fer cap al Café Monico, a un costat de la plaça Rembrandtplein on vam sopar l'endemà. Era un bar força acollidor, i alguns hi van fer les primeres Heinekens, molt famoses arreu d'Holanda. Tots vam quedar molt satisfets del partit, ja que vam guanyar 4-0.

Després del partit, tots vam anar a dormir per recuperar les forces de la nit anterior.

Escrit per Júlia

Aquest dijous, minuts abans de començar el partit del FCB, vam rodar tots aquells petits i entrellaçats carrerets que uneixen tots els indrets de màxima atracció turística, després de visitar els típics locals de la zona, vam poder fer una altra ruta pel centre d'Amsterdam de nit on ens vam perdre i la feina va ser nostra per tornar a l'hotel.