diumenge, 21 de març del 2010

Dic Amsterdam

Introducció sobre el Dic

En aquesta foto podem observar el dic. A la part dreta del dic és pot observar el mar del nord hi ha la part esquerra el mar d'holanda)

L'Afsluitdijk (dic de tancament) és un dic que connecta el nord d'Holanda Septentrional amb la província de Frísia, als Països Baixos, tancant l'IJsselmeer i separant-lo del mar de Wadden.
Té una longitud de 32 km, una amplada de 90 m, i una alçada original de 7,25 m sobre el nivell del mar. L'Afsluitdijk té complexos de rescloses en els dos extrems, que permeten tant el pas de vaixells com l'evacuació de l'aigua sobrant del Zuiderzee
Les raons per a la seva realització són la pujada del nivell del mar (cosa que dificulta l'evacuació de l'aigua), l'erosió del fons i un increment del cabal de l'IJssel que força a augmentar les quantitats a evacuar.


Explicació de la construcció d'aquest

El 1886 es va establir per part de notables locals l'Associació del Zuiderzee amb l'objectiu de determinar si era possible el seu tancament i polderització. L'enginyer Cornelis Lely era un membre prominent i va dissenyar el 1891 el primer pla de tancament.
El 1913, mentre Lely era ministre d'obres públiques, el programa polderització va ser adoptat pel govern. El 1916 unes inundacions per culpa dels temporals i marees van ser l'element detonant per a l'aprovació del projecte, ocorregut el 1918 al Parlament neerlandès.
El juny de 1920 es va obrir la primera part de les obres: la construcció d'un dic de 2,5 km connectant Holanda Septentrional amb l'illa de Wieringen.



Material/Personal

Els fonaments del dic són blocs de pedra enfonsats. La quantitat de material emprada s'estima en 23 milions de m³ de sorra i 13,5 milions de m³ de material morrènic.
Durant l'execució van treballar entre 4.000 i 5.000 obrers.

També amb el disseny de l'obra hi van intervindre:

L'arquitecte Hendrik Antoon Lorentz, el famós físic, que va fer personalment els càlculs de les marees que eren crucials a la construcció del afsluitdijk
L'enginyer Cornelis Lely, va dissenyar i va realitzar el projecte emprès per Països Baixos de Afsluitdijk o més conegut com el dic de tancament entre Holanda Septentrional i la província de Frísia, , que comprèn el confinament del mar del sud s'ha convertit en un llac d'aigua dolça i confinar per evitar recurrents inundacions. El projecte és va arxivar durant la guerra i és va desestimar perquè els pescadors van creure que era un projecte massa costós però finalement les obres es van iniciar.

Diferents nivells respecte el Mar del Nord

  • L'aeroport està a 4.5 mentres per sota del nivell del mar
  • L'amsterdam West a 2.4 metres per sota del nivell del mar
  • L'amsterdam Centrum està a nivell del mar
  • L'amsterdam Oest està a 3.5 metres per sota del nivell del mar

Altres dics d'Holanda


Holanda té una dotzena de dics similars, encara que més petits. Están fets de fang i sorra, reforçats amb columnes de fusta introduïdes a terra i amb una altra classe de defensa. En alguns casos es pot observar com s'han encaixat inmensos blocs de granit entre els tubs dels suports.Es pot observar com en la majoria dels dics, a la part superior i als costats, s'han plantat infinitat d'arbres i flors de tot tipus. Els dics solen ser un excel·lent atractiu turístic per a tot aquell que visiti el país, sobretot per els fars que posseeixen i a les embarcacions antigues encallades en ells.Tot i que la principal funció dels dics és defensar la terra contra la invasió violenta del mar i els rius, serveixen també per a altres finalitats útils. Al llarg d'ells s'han construït carreteres i edificat moltes cases, que en acompanyar el paisatge, fan que la vista es torni meravellosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada